Topuk Dikeni

0546 285 66 46 ( Randevu ve İletişim için )

TOPUK DİKENİ NEDİR?

Ayak kemiğinin aşırı zorlanmasıyla topukta kalsiyum birikintisine bağlı kemiksi çıkıntının oluşmasına topuk dikeni denir.

TOPUK DİKENİ KİMLERDE GÖRÜLÜR?

Genellikle kadınlarda, düz taban problemi olanlarda, gün içerisinde uzun süre ayakta çalışanlarda, ayağa yük bindiren iş ve sporlarla uğraşanlarda, kilo fazlası olanlarda topuk dikeni oluşumu daha sık görülür. Topuk dikeni genellikle 40 yaş sonrası ortaya çıkar.

TOPUK DİKENİ BELİRTİLERİ NELERDİR?

Topuk dikeni sorunu bulunan kişiler yataktan ilk kalktıklarında veya uzun süre oturduktan sonra ilk adımı atarken ağrı hissederler.

TOPUK DİKENİ TEDAVİSİ

CERRAHİ DIŞI TEDAVİ

Egzersiz, ayak masajı ve ağrı kesicilerle ağrının kontrol altına alınması mümkündür. Topuk dikeni sorunu bulunan kişilere yumuşak tabanlı ayakkabılar ve tabanlık kullanımı önerilir. Topuk dikeni tedavisinde cerrahiye nadiren başvurulur.

GİRİŞİMSEL TEDAVİ

Bu tedavilere rağmen hastanın ağrılarının geçmemesi durumunda en iyi seçenek radyofrekans tedavisidir. Radyofrekans tedavisi, ağrıya neden olan sinirlerin dokulara zarar verilmeden Radyofrekans (RF) enerjisi ile iyileştirilmesini hedefler. İşlem ameliyathane şartlarında yapılmakta ve yaklaşık 20 dakika sürmektedir.İşlemden 3-4 saat sonra hasta günlük hayatına geri dönebilir. Radyofrekans işlemi tek seans uygulanmaktadır.

Telefon : 0546 285 66 46 ( Randevu ve İletişim için ) ( Randevu ve İletişim için )