Nevralji (Sinir Ağrısı)

0546 285 66 46 ( Randevu ve İletişim için )

İstenmeyen, hoş olmayan bir duyu olan ağrı altta yatan bir hastalığın habercisi olabilir. Kısa bir süre hissedilen, kendi kendine veya basit bir ağrı kesici ile ortadan kalkan ağrılar geçici bir travma ile ortaya çıkmıştır ve araştırılmasına gerek olmaz. Ancak ilaçlarla geçse bile tekrar eden nedeni bilinmeyen ağrılar araştırılmalıdır.

Ağrı tanı ve ayrımını yaparken ağrıyı tanımlamak, isimlendirmek ilk basamaktır. Birçok ağrı tipi içinde nevraljilerin tanımlanması kolay ancak nedeninin ortaya konulması zordur.

NEVRALJİ NEDİR?

Nevraljiler keskin, bıçak saplanması, elektrik çarpması şeklinde, çok şiddetli, genellikle kısa süreli ağrılardır. Genellikle bölgeyle sınırlıdır. İlgili sinir bölgesini takip eden bu ağrılar önemsenmeli ve nedeni araştırılmalıdır. Klasik ağrı kesicilere yanıtları azdır. Bazen idiyopatik (nedeni tespit edilemeyen) tiptedirler. Bazen de kanser, multiple skleroz, damar hastalıkları, sinir hasarı gibi önemli ve erken dönemde tanı konulması gereken hastalıkların ilk habercisi olabilirler.

Ağrıya neden olmayacak bir etkenin ağrıyı tetiklemesi veya şiddetli ağrı ortaya çıkartabilmesi nevraljilerin tanınmasında çok önemlidir. Bazen çarşafın veya elbisenin ilgili bölgeye teması ile ağrı tetiklenebilir. Yine yüzde görülen nevraljilerde rüzgar ağrıyı tetikleyebilir. Allodini olarak isimlendirilen bu durum çevresindekilerin hastaya inanmamasına, şikayetlerin psikolojik olarak değerlendirilmesine neden olabilir.

EN SIK KARŞILAŞILAN NEVRALJİLER

A) TRİGEMİNAL NEVRALJİ

Yüzde görülen Trigeminal Nevralji adı verilen ağrı yüz yıkama, yüze dokunma, yemek yeme gibi etkenlerle başlar. Bu ağrı kadınlarda erkeklere oranla daha sık görülür. Genellikle de 50-70 yaşlarında ortaya çıkar. Trigeminal nevralji en sık görülen nevraljilerden biridir. Ayrıca baş ve yüzü tutan ense, boğaz, dil gibi değişik yerlerde yanma, çakma,

devamı için https://www.ismailgokyar.com/trigeminal-nevralji/