Koksigodini (Kuyruk Sokumu Ağrısı)

0546 285 66 46 ( Randevu ve İletişim için )

KOKSİGODİNİ NEDİR?

Koksigodini veya kuyruk sokumunda ağrı, yaşam kalitesini ciddi bozabilen, çok ağrılı olabilen ancak tedavi edilebilir bir rahatsızlıktır. Ağrı kuyruk sokumunda lokalizedir; oturma, otururken kalkma gibi aktivitelerde belirginleşir.

KOKSİGODİNİ NEDEN OLUR?

Omurganın en alt bölgesi olup, sakrum kemiğine bir disk ile eklem yapar. Sakrum ile koksiksin birleştiği bu eklem bağlar ile sağlamlaşmıştır ve son derece sınırlı hareket eder.
Ani bir travma ya da zorlanma ile bu sınırlı eklem hareketi zorlanırsa, eklem bölgesinde inflamasyon (reaksiyon) ve ağrı başlar. Travma ile oluşan koksiks kırığı da benzer tablo ve ağrıya sebep olabilirken nadir de olsa bu bölgedeki tümör ve enfeksiyon da ayırıcı tanıda akılda tutulmalıdır.

Kadınlarda erkeklere oranla çok daha sık görülür ve genellikle altta yatan bir travma ya da doğum hikayesi vardır.

KOKSİGODİNİ TANISI NASIL KONULUR?

Muayenede koksigs üzerinde lokal hassasiyet bakılır ve gereken hastalarda rektal tuşe ile kitle kontrolü yapılır. Koksigs üzerinde lokal hassasiyet olmaması durumunda lumbosakral bölgede disk problemleri yansıyan ağrı kaynağı açısından incelenmelidir.

Görüntüleme yöntemlerinden en sık röntgen ve MRG kullanılır. Röntgen ile kırık veya tümör varlığı araştırılırken, şüphe durumunda MRG ile bölgenin detaylı incelemesi yapılır.

yazının devamı için : https://www.ismailgokyar.com/kuyruk-sokumu-agrisi/

Telefon : 0546 285 66 46 ( Randevu ve İletişim için ) ( Randevu ve İletişim için )